ECh&W

Aktualności

ECh&W

Kontakt

tel.: +48 22 745 32 35/36
tel./fax: +48 22 621 21 32
mail: sekretariat@echw.pl

  • 2020
  • 2019

    Debata ECh&W podczas Międzynarodowych Targów TRAKO

    Debata ECh&W podczas Międzynarodowych Targów TRAKO

    Podczas Targów Kolejowych TRAKO odbyła się debata pt. „Wyzwania dla producentów. Perspektywy ekspansji międzynarodowej oraz mechanizmy finansowania po 2020”. Organizatorami debaty była kancelaria ECh&W oraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

    Udział wzięli w niej przedstawiciele producentów taboru i elementów infrastruktury, przedstawiciele poolu taborowego, sektora bankowego oraz Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Panelistami byli również przedstawiciele organizatorów tj. kancelarii ECh&W oraz Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Kancelarii ECh&W niezmiernie miło poinformować, że wśród znamienitych panelistów znaleźli się:

    • Ignacy Góra – Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
    • Krzysztof Senger – Wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
    • Rafał Leszczyński – Prezes KZN Bieżanów sp. z o.o.
    • Paweł Szaciłło – dyrektor ds. transportu i infrastruktury w Banku Gospodarstwa Krajowego S.A.
    • Piotr Ignasiak – Prezes Industrial Division sp. z o.o.
    • Marcus Prochner – szef działu homologacji na Europę w Bombardier Transportation GmbH – Kassel

    oraz r. pr. Michał Zięba – partner w kancelarii ECh&W.

    Moderatorem debaty był Łukasz Malinowski – redaktor naczelny portalu branżowego Rynek Kolejowy, w którym kancelaria ECh&W jest partnerem działu Prawo i Polityka.

    Debata toczyła się wokół trzech głównych wątków, które mają zasadniczy wpływ na system kolejowy w Polsce i w Unii Europejskiej, tj.:

    • nowego, proponowanego przez UTK modelu certyfikacji i dopuszczania do eksploatacji wyrobów kolejowych w Polsce, podlegających badaniu na zgodność z tzw. Listą Prezesa UTK,
    • nowych sposobów finansowania inwestycji w infrastrukturę i tabor w nadchodzącej perspektywie finansowej, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjnych mechanizmów promowanych przez Komisję Europejską,
    • perspektyw eksportu polskich wyrobów kolejowych oraz usług w Unii Europejskiej i poza UE.

    Uczestnicy debaty zgodnie doszli do wniosku, że system certyfikacji wyrobów kolejowych powinien być jak najbardziej przejrzysty, a wymagań ogólnoeuropejskich raczej nie powinno się uzupełniać dodatkowymi obostrzeniami krajowymi. Dziś sytuacja jest jednak odmienna, a zapowiadane zmiany prawa wejdą w życie najwcześniej w 2020 r.

    Podkreślano, że celem IV Pakietu Kolejowego jest likwidacja zbędnych barier i obciążeń administracyjnych, a jednolite dopuszczenie do eksploatacji dla pojazdów (wydawane przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej) będzie obowiązywało we wszystkich państwach członkowskich UE.

    Szczegółowa relacja z debaty została przygotowana przez redakcję Rynku Kolejowego w poniższych artykułach prasowych, do zapoznania z którymi serdecznie zachęcamy:

    1. Przejrzysta certyfikacja kluczowa dla rozwoju sektora kolejowego

    https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przejrzysta-certyfikacja-kluczowa-dla-rozwoju-sektora-kolejowego-93908.html

    1. IV Pakiet Kolejowy szansą dla polskiego eksportu?

    https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/iv-pakiet-kolejowy-szansa-dla-polskiego-eksportu-93907.html

    1. IV Pakiet Kolejowy szansą dla pooli taborowych

    https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/iv-pakiet-kolejowy-szansa-dla-pooli-taborowych-93909.html

  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013

Do góry